Gemengd Dubbel.nl

Exclusive Web for Professional and Business Women & Executive Search

Gemengd Dubbel.nl brengt executive search bureaus en headhunters in contact met excellente vrouwelijke kandidaten voor topfuncties.

ellenfaber"Maak een plan voor jezelf anders word je deel van het plan van iemand anders." Mr. Ellen Faber
Verbinding en Leiderschap (Topvrouw 2011)

Blog

m page

02122013 - Geheim nr. 4: Betere prestaties door emotionele intelligentie

Wat maakt iemand tot een groot global leader? Page Executive heeft meer dan 40 business leaders in Azië, het Pacifisch gebied, Australië, Europa en Noord- en Zuid-Amerika geïnterviewd over hun visie op leiderschap.

Deze interviews hebben geleid tot een reeks korte artikelen over leiderschap die we graag met u willen delen. De artikelen weerspiegelen de mening van de global leaders die zijn geïnterviewd. Zij deelden vol enthousiasme hun visie op hoe een global leader succesvol kan zijn en gaven graag hun geheimen prijs ten behoeve van de volgende generatie leiders. Dat is dus zeker ook interessant voor de vrouwen uit de doelgroep van Gemengd Dubbel.nl. Daarom deelt Page Executive vandaag geheim nummer 4 met u.

Geheim nr. 4: Betere prestaties door emotionele intelligentie

Het zijn de mensen die van het grootste belang zijn om tot betere prestaties te komen, niet alleen technologie of kapitaal.

Leiders moeten dus niet alleen leiding geven door het goede voorbeeld te geven, ze moeten de prestaties ook managen door zich te concentreren op de tevredenheid van hun werknemers. Gemotiveerde werknemers zullen het merk sterker maken voor de klant en op die wijze dus aan klantenbinding doen. Ze genereren meer ideeën om de bedrijfsprocessen te verbeteren. Ze voeren hun opdrachten sneller en beter uit. Zij geven hun leiders meer energie.

Leiderschap wordt niet volledig losgekoppeld van prestatiemanagement, maar emotionele intelligentie is steeds meer een noodzakelijke vaardigheid waarover een leider moet beschikken om te excelleren. Om succes te behalen zal men steeds meer de mens op de eerste plaats moeten zetten bij belangrijke zakelijke beslissingen. Succesvolle leiders weten precies hoe ze de betrokkenheid van anderen kunnen creëren, hoe ze naar hen moeten luisteren en hoe ze wederzijds respect kunnen opbouwen.

Mensen en doelen zijn even belangrijk

Levert iemand uitstekende, gemiddelde of slechte prestaties? Leiders spelen een cruciale rol bij het motiveren van hun teams en moeten daarom evenveel belang hechten aan hun mensen als aan hun doelen. Of zoals Ed Catmull van Pixar het uitdrukte: “Als je een goed idee aan een middelmatig team geeft, zullen ze het verprutsen. Maar als je een middelmatig idee aan een superteam geeft, zullen ze het beter maken of in de prullenbak gooien, maar ze zullen altijd met iets op de proppen komen dat werkt.”

Leadership 2.0

Deze trend zien we wereldwijd opduiken: een collaboratief, participatief en sociaal leiderschap, dat ‘Leadership 2.0’ wordt genoemd. Vroeger was een ‘grote’ leider iemand die zijn personeel angst inboezemde, nu kan het geen kwaad dat een leider aardig is en dat zijn mensen hem aardig willen vinden.

Onze klanten zeggen…

“Een gezonde balans tussen mens en prestatie is essentieel, ze vullen elkaar immers aan.” Managing Director, banksector, Mexico

 

 Twitter  linkedin facebook 
Goed en slecht nieuws van de Dutch Female Board Index 2013: het aantal vrouwen in de top van het Nederlandse bedrijfsleven is gegroeid, maar dit is vooral te danken aan een toename van het aantal commissarissen. Er kwam in 2013 slechts één vrouwelijke bestuurder bij. Bron: FD 7 september 2013

Algemene Voorwaarden